Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ, σας εύχεται καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.
Θα προσπαθήσουμε και φέτος να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό προκειμένου να ανταποκριθούμε
στις αναζητήσεις και τις προσδοκίες σας για ενημέρωση, επιμόρφωση και
εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων. Ελπίζουμε να εξακολουθήσετε να παίρνετε γνώση,
ενέργεια και έμπνευση από τις δράσεις του Παραρτήματος. Πληροφορίες ειδικά για τις δράσεις του Παραρτήματός μας καταχωρούνται
στο ιστολόγιο http://omepatra.blogspot.gr/. Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις δράσεις
της ΟΜΕΡ στο δικτυακό τόπο www.omep.gr. Επιπλέον, από την ίδια διεύθυνση έχετε πρόσβαση στο περιοδικό
της ΟΜΕΡ σε ηλεκτρονική μορφή, σε επιστημονικά συγγράμματα, που απευθύνονται
και αφορούν τον/την εκπαιδευτικό της πράξης καθώς και στα πρακτικά των
συνεδρίων που οργανώνονται από την ΟΜΕΡ. Σας υπενθυμίζουμε, ότι το 2ο
Παγκύπριο Συνέδριο της OMEP θα
πραγματοποιηθεί στις 16 - 17 Νοεμβρίου,
2018 στη Λευκωσία με Διεθνή
Συμμετοχή και τίτλο: ΤΕΧΝΗ, ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ. Για περισσότερες πληροφορίες μεταβείτε στο δικτυακό χώρο www.omep.com.cy.
Οι
προγραμματισμένες εκδηλώσεις του Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ για το σχολικό
έτος 2018-2019 είναι οι εξής:
Την εισήγηση και το
εργαστήριο θα πραγματοποιήσει η Δρ. Μάρω
Γαλάνη, Χορογράφος,
Ε.Ε.Π. Π.Τ.Δ.Ε. για τη Διδακτική χορού, ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού,
Πανεπιστημίου Πατρών. Το περιεχόμενο της εισήγησης θα
περιλαμβάνει θεωρητικό και βιωματικό μέρος όπου θα
προταθεί η αξιοποίηση της τεχνικής της Πρωτόγονης Έκφρασης για σπουδή και
ανάπτυξη: i. Ρυθμού, ii. Κίνησης: Δυναμικής/ Καθαρών γραμμών /Συμμετρίας /Αντιθέσεων, iii. Φωνής. Πρόκειται
για κινήσεις απλές, επαναλαμβανόμενες, δυνατές και δυναμικές, αφηρημένες ή
κινήσεις που ανακαλούν ζωικές, παιδικές ή προγονικές δραστηριότητες με
παγκόσμια «αρχετυπική» αντήχηση, σε ροή και σε ρυθμό, με φωνητική συνοδεία η
οποία δεν ανήκει σε καμία γλώσσα. Τα στοιχεία της πρωτόγονης έκφρασης που
αξιοποιούνται στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη σωματικών –
κινητικών, ρυθμικών, φωνής και
εκφραστικών δεξιοτήτων είναι: i. σημαντικότητα της ομάδας, ii. δυναμικότητα του ρυθμού, iii. σχέση
με το έδαφος, iv. απλότητα και δυαδικότητα των κινήσεων (συμμετρικές και αντίθετες), v. παύση, vi. χρήση
συμβολικών κινήσεων σε επανάληψη, vii. χρήση κωδικοποιημένων κινήσεων, viii. χρήση
της φωνής.
Οι στόχοι
θα είναι: εστίαση στη σχέση κίνησης – ρυθμού – αναπνοής –φωνής, στην καθαρότητα
στις γραμμές της κίνησης και άσκηση στο ρυθμό και στον αυτοσχεδιασμό με φωνή ή
body percussion πάνω σε δοσμένη ρυθμική βάση «ζωντανών» κρουστών – djembe (Παντελής
Χατζόπουλος). Θα υπάρξουν τρία μέρη: ΕRGO
A’ εμφατικά προσανατολισμένο: στο ζέσταμα της φωνής, στην προετοιμασία του
σώματος, στην σπουδή για τη σχηματοποίηση της πρωτόγονης κίνησης και στην
αναπαραγωγή ρυθμικών, ERGO B’ PERFORMANCE: Τέλεση του Τυπικού - cycle de
expression primitive, και ERGO C’. Η συνάντηση μετά από κατευθυνόμενο
αυτοσχεδιασμό χορού θα κλείσει με ανατροφοδότηση και σύντομη λεκτική αναφορά
όσων αναδύθηκαν σε αυτή. Για τη συγκεκριμένη εκδήλωση χρειάζεται να φοράτε
άνετα ρούχα. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του
16ου Δημοτικού Σχολείο Πατρών (Νοταρά 104), και ώρα 10:00 π.μ. – 1:00 μ.μ.
·
ΕIΣΗΓΗΣΗ, Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018: «Τα κινούμενα σχέδια ως εργαλείο
εκπαίδευσης και διάδρασης»
Την εισήγηση θα πραγματοποιήσει ο Αρίσταρχος Παπαδανιήλ,
Σκηνοθέτης, Animator. Τα κινούμενα σχέδια προκαλούν και καλύπτουν τόσο την
απόλαυση όσο και την περιέργεια, τα δύο φυσικά κίνητρα μάθησης των παιδιών. Στην
υπηρεσία της εκπαίδευσης, δημιουργούν ένα
ξεχωριστό υβρίδιο μάθησης και ψυχαγωγίας, γνωστό διεθνώς με τον όρο
”edutainment”. H εισήγηση έχει στόχο να αναδείξει την παιδαγωγική αξία των
κινουμένων σχεδίων και το ρόλο τους στη μαθησιακή διαδικασία. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί
στην αίθουσα
εκδηλώσεων του 64ου Δημοτικού Σχολείο
Πατρών και του 53ου Νηπιαγωγείου Πατρών (Αμερικής 8), και ώρα 6:00 μ.μ. – 8:00 μ.μ
·
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018: «Δημιουργία και ψηφιοποίηση
φυλλοσκοπίου (flipbook)»
Το
εργαστήριο θα πραγματοποιήσουν ο Αρίσταρχος Παπαδανιήλ,
Σκηνοθέτης, Animator
και ο Πάνος Παπαδανιήλ, Υπεύθυνος
Τεχνολογικής Υποστήριξης. Το
φυλλοσκόπιο (flipbook)
αποτελεί έκδοση που συνδυάζει το εικονογραφημένο βιβλίο με τα κινούμενα σχέδια.
Πέραν του ψυχαγωγικού του χαρακτήρα παρουσιάζει εκπαιδευτικό ενδιαφέρον διότι
ξεφυλλίζοντάς το, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα ανάλυσης της κάθε κίνησης
σελίδα προς σελίδα, ενώ παράλληλα, αποκωδικοποιούν τα μηνύματα που εκπέμπει η
εικόνα σε κάθε ξεφύλλισμα. Στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία φυλλοσκοπίου (flipbook) με
απλά μέσα και η ψηφιοποίησή του. Καλό θα είναι οι
συμμετέχοντες να έχουν γνώση χρήσης υπολογιστή και να έχουν μαζί τους κινητό smartphone. Όλοι οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν
μια σειρά απλών εικόνων με στόχο να συνδεθούν μεταξύ τους σε μια «ιστορία»
κινουμένων σχεδίων, την οποία και θα ψηφιοποιήσουμε. Το εργαστήριο θα
πραγματοποιηθεί στην αίθουσα
εκδηλώσεων του 64ου Δημοτικού Σχολείο
Πατρών και του 53ου Νηπιαγωγείου Πατρών (Αμερικής 8), και ώρα 09:30 π.μ. – 1:30 μ.μ. Δηλώσεις συμμετοχής & πληροφορίες: 6932173878,
Β. Μαντζουράτου (ώρες επικοινωνίας: καθημερινές 5.00μ.μ. - 7.30μ.μ.)
•
ΗΜΕΡΙΔΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019
Η Ημερίδα
Ψυχολογίας θα περιλαμβάνει δύο εισηγήσεις και ένα εργαστήριο:
i.
Εισήγηση
με θέμα: «Το σύμπτωμα του παιδιού ως αναγκαίος ελιγμός στην πραγματικότητα», Χρήστος Καραπιπέρης, Κοινωνικός
Λειτουργός, Ψυχοθεραπευτής Gestalt. Στην εισήγηση θα προσεγγιστεί η έννοια του
συμπτώματος ενός παιδιού ως αναγκαία δημιουργική προσαρμογή στο μοναδικό του
περιβάλλον. Ποιος ο ρόλος και η προσέγγιση εκπαιδευτικού και γονιού; Πώς η
στάση τους επηρεάζει την εξέλιξη του παιδιού και του συμπτώματος;
ii.
Εισήγηση με θέμα: «Η
μετάβαση του νηπιαγωγού στο σχολείο», Μαρία Βουτίδου, Ψυχολόγος MSc, Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεύτρια. Στην
εισήγηση θα παρουσιασθεί πως η προσωπικότητα ενός εκπαιδευτικού, μέσα από τις
προσωπικές του πεποιθήσεις, ερμηνείες και συμπεριφορές, επηρεάζει την ψυχολογία
και συμπεριφορά των μαθητών.
iii.
Εργαστήριο
με θέμα: «Εμψυχώνομαι για να Εμψυχώσω», Bασιλική
Κυρίτση, Κοινωνική Λειτουργός, MSc στη Σχολική
Ψυχολογία & Ελένη Κουρλέση,
Κοινωνική
Λειτουργός, Ειδικευμένη στην Εκφραστική Ψυχοθεραπεία, Επιστημονικά στελέχη του
Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής
Ενότητας Αχαΐας «Καλλίπολις». Καθώς ο εαυτός μας αποτελεί το βασικό εργαλείο
στη δουλειά μας με τα παιδιά, η αναζήτηση και αναγνώριση της εσωτερικής μας
δύναμης και έμπνευσης, αποτελούν απαραίτητο εφόδιο. Σκοπός του εργαστηρίου
είναι, μέσα από τη συνεργασία σε ομάδα, να δοθεί η δυνατότητα στους
συμμετέχοντες για ενίσχυση του ρόλου τους ως εμψυχωτές παιδιών. Το εργαστήριο απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους
α΄και β΄τάξης Δημοτικού Σχολείου και φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων. Δηλώσεις συμμετοχής & πληροφορίες: 6932173878,
Β. Μαντζουράτου (ώρες επικοινωνίας: καθημερινές 5.00μ.μ. - 7.30μ.μ.)
Μετά
από κάθε εισήγηση θα υπάρχει χρόνος για ερωτήματα και συζήτηση. Η Ημερίδα θα
πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του 16ου Δημοτικού Σχολείο Πατρών και ώρα 9:00 π.μ. – 1:30 μ.μ.
• ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ,
Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019
Η κοπή της
πρωτοχρονιάτικης πίτας θα δώσει την ευκαιρία για επικοινωνία του Δ.Σ. με τα
μέλη του Παραρτήματος, και των μελών μεταξύ τους, για ανανεώσεις συνδρομών και
εγγραφές σε εργαστήρια. Επιπλέον, θα περιέχει εκπλήξεις, ευχάριστη μουσική,
μπουφέ, και δώρο για τον τυχερό του φλουριού! Είναι
μεγάλη χαρά η συνάντηση με τα μέλη μας και θα σας περιμένουμε να ανταμώσουμε
εκεί! Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο 53ο Νηπιαγωγείο Πατρών (Αμερικής 8) και ώρα 6:00 μ.μ.
•
Κύκλος εργαστηρίων, Κυριακή 17 Φεβρουαρίου, Κυριακή 24
Φεβρουαρίου και Κυριακή 17 Μαρτίου 2019: «Η θεραπευτική δύναμη της τέχνης»
Το εργαστήριο θα
πραγματοποιήσει η Μαίρη Χαραλάμπους, Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας, DSW στο
Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια, ΜΑ ,ECP. Οι συμμετέχοντες
θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τη δημιουργική τους πλευρά, τον
εσωτερικό τους καλλιτέχνη, και "παίζοντας" με διάφορα εικαστικά υλικά
να επικοινωνήσουν με τον εαυτό τους και με τους άλλους. Ο Henri Matisse είχε
πει: "Θέλω η τέχνη μου να είναι αναπαυτική σαν πολυθρόνα". Επιδίωξη
του εργαστηρίου θα είναι να μπορέσουν οι συμμετέχοντες να "αφεθούν"
και να δημιουργήσουν έργα, που θα τους ανακουφίσουν, ξεκουράσουν,
ταξιδέψουν, αλλά και θα τους κάνουν να κοιτάξουν λίγο πιο βαθιά στον εσώτερο
εαυτό, να συνομιλήσουν μαζί του και ίσως να τον γνωρίσουν καλύτερα. Για
το εργαστήριο δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο "ταλέντο" στη
ζωγραφική. Το μόνο που χρειάζεται είναι η διάθεση να χρησιμοποιήσει κάποιος τα
υλικά και να εκφραστεί.
Ο
κύκλος των εργαστηρίων θα πραγματοποιηθεί στο 47ο Νηπιαγωγείο Πατρών,
(Ανθεμίου 4) και ώρα 9.00π.μ.
- 2.00 μ.μ. Το εργαστήριο είναι για περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων.
Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής στο: 6932173878, Βασιλική
Μαντζουράτου (ώρες επικοινωνίας: καθημερινές 5.00μ.μ. - 7.30μ.μ.)
• Εργαστήριο,
Σάββατο 30 Μαρτίου 2019: «Θεραπευτική Ορθοφωνία»
Το εργαστήριο θα πραγματοποιήσει η Γεωργία Μπαλαμπίνη, Λυρική Σοπράνο – Καθηγήτρια Φωνητικής και Ορθοφωνίας.
Με τον όρο Θεραπευτική Ορθοφωνία περιγράφουμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά
την οποία καλλιεργούμε τη σωστή άρθρωση και την εκφορά του λόγου,
εκπαιδευόμαστε στους γραμματικούς κανόνες προφοράς της ελληνικής γλώσσας και
διορθώνουμε/ βελτιώνουμε, κατά το δυνατόν, πιθανές κακές φωνητικές συνήθειες.
Οι συνηθέστερες από αυτές, που υιοθετούνται ήδη από πολύ μικρή ηλικία, είναι οι
εξής: 1) Ταχυλογία: γρήγορη, βιαστική ομιλία, «τρώγονται» ολόκληρες συλλαβές από
τις λέξεις, 2) Ρηχή/ βιαστική αναπνοή: Διακοπή της φράσης στη μέση για αναπνοή.
Η πρόταση κόβεται στη μέση πριν ολοκληρωθεί νοηματικά και στον ακροατή
μεταφέρεται μια αίσθηση άγχους και δυσφορία, 3) Ψευδισμός (ελαττωματική προφορά
του –σ)/ Ρωτακισμός (ελαττωματική προφορά του –ρ)/ Ρινολαλιά (ρινική εκφορά των
φθόγγων), 4) Βραχνάδα/ πονόλαιμος χωρίς παθολογική αιτία, συχνή βραχνάδα –
χωρίς παθολογική αιτία π.χ. φαρυγγίτιδα ή λαρυγγίτιδα, λόγω κακής χρήσης της
φωνής. Η πλειονότητα των προβλημάτων αυτών έχει συνήθως ψυχογενείς και όχι
μορφολογικές/ παθολογικές αιτίες. Οι φωνητικές χορδές είναι το κατ’ εξοχήν
όργανο που επηρεάζεται άμεσα από το στρες, τη θλίψη ή το σοκ. Το βρέφος γεννιέται
με το δώρο της διαφραγματικής αναπνοής (τα μωρά μπορούν να κλαίνε δυνατά επί
ώρες χωρίς να βραχνιάζουν ή να τραυματίζουν τις φωνητικές τους χορδές)
μεγαλώνοντας ωστόσο «ξεχνά» να αναπνέει σωστά. Επίσης μια σειρά κοινωνικά
επιβεβλημένων συνηθειών και προτύπων μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση και
κακοποίηση των φωνητικών χορδών. Το εργαστήριο θα
πραγματοποιηθεί στον χώρο του Παιδικού
Σταθμού του Πανεπιστημίου Πατρών (πλησίον Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.)
και ώρα 9.00 π.μ. – 1.00 μ.μ. Δηλώσεις
συμμετοχής & πληροφορίες: 6937421667,
Γλ. Φραγκιαδάκη (ώρες επικοινωνίας: καθημερινές 7.00μ.μ. - 9.00μ.μ.)
•
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, Παρασκευή 5 Απριλίου 2019
Με αφορμή την ανακήρυξη από το
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων του 2018 ως «Έτος Μαθηματικών» θα
πραγματοποιηθεί Ημερίδα με θέμα την προσέγγιση των Μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο.
Σκοπό της Ημερίδας αποτελεί η ανάδειξη επιμέρους ζητημάτων της Διδακτικής των
Μαθηματικών για παιδιά προσχολικής ηλικίας, όπως επίσης και η προβολή και
ανάδειξη της σημασίας των Μαθηματικών και του ρόλου τους στην καθημερινή ζωή
και στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού και η ενίσχυση
του ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους, στο
πλαίσιο βεβαίως της προσχολικής εκπαίδευσης.
Η Ημερίδα
Μαθηματικών θα περιλαμβάνει τις εξής εισηγήσεις:
i.
«Ανάπτυξη
της επιχειρηματολογίας των νηπίων. Ένας επιθυμητός διδακτικός στόχος», Κώστας Ζαχάρος, Καθηγητής Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
ii.
«Μαθηματικά
για το νηπιαγωγείο με νόημα και εφαρμογές στην καθημερινή ζωή: το εννοιολογικό
πλαίσιο του φυσικού αριθμού», Κατερίνα Καπέλου, Διδάκτορας Διδακτικής των
Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τέως Σχολική Σύμβουλος.
iii.
«Παρατηρώντας και ενισχύοντας το
παιχνίδι των παιδιών: Ευκαιρίες για μαθηματική μάθηση στο νηπιαγωγείο», η Μαρία Παπανδρέου, Επίκουρη
Καθηγήτρια Τ.Ε.Π.Α.Ε.
Μετά από κάθε εισήγηση
θα υπάρχει χρόνος για ερωτήματα και συζήτηση. Ο χώρος πραγματοποίησης
της ημερίδας αναμένεται να ανακοινωθεί. Ώρα 5.00 μ.μ. – 9.00 μ.μ.
•
ΕIΣΗΓΗΣΗ, Δευτέρα 20 Μαΐου 2019: «Φιλοσοφία με παιδιά: μια εισαγωγή»
Την εισήγηση θα πραγματοποιήσει η Ρένια
Γασπαράτου, Επίκουρη Καθηγήτρια Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
Πανεπιστημίου Πατρών. Η "Φιλοσοφία με/για Παιδιά” (ΦΜΠ) ξεκίνησε ως ένα
εκπαιδευτικό κίνημα για την εισαγωγή φιλοσοφικών διαλόγων στην πρωτοβάθμια
εκπαίδευση. Σήμερα, 50 περίπου χρόνια μετά, η ΦΜΠ πράγματι εφαρμόζεται σε
περισσότερες από 50 χώρες με αξιοσημείωτες επιτυχίες. Στην εισήγηση θα
συζητήσουμε (α) τις εκπαιδευτικές ανάγκες που καλείται να καλύψει ένα πρόγραμμα
ΦΜΠ, (β) ορισμένες από τις πιο διαδεδομένες προτεινόμενες πρακτικές της ΦΜΠ για
την διευκόλυνση του διαλόγου στο σχολείο, καθώς και (γ) τα αναμενόμενα
αποτελέσματα των προγραμμάτων ΦΜΠ. Η εισήγηση συνδιοργανώνεται με το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και θα πραγματοποιηθεί στη Στοά Αγορά Αργύρη (Αγίου
Ανδρέου 12) και ώρα 5:30μ.μ. – 8:30μ.μ.
Πέρα από τις προαναφερθείσες
προγραμματισμένες εκδηλώσεις του Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ για το σχολικό
έτος 2018-2019, μπορείτε επίσης να συμμετέχετε στις δράσεις οι οποίες
προτείνονται, οργανώνονται ή/ και υποστηρίζονται από την Παγκόσμια ΟΜΕΡ. Πληροφορίες
& υποστήριξη για τη συμμετοχή σας στις παγκόσμιες δράσεις: 6937421667,
Γλ. Φραγκιαδάκη, ώρες επικοινωνίας: καθημερινές 7.00 μ.μ.-9.00 μ.μ.
Περιληπτικά οι δράσεις αυτές παρουσιάζονται
στη συνέχεια:
10ος
ετήσιος διαγωνισμό για την «Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».
Ο διαγωνισμός αφορά στην ανάδειξη
πρωτοποριακών εργασιών (projects),
από τα μέλη της OMEP,
οι οποίες προωθούν την αειφόρο ανάπτυξη των παιδιών. Οι νικητές των βραβείων θα
λάβουν πιστοποιητικό κατά τη διάρκεια της 71ης Παγκόσμιας Συνάντησης
και Συνεδρίου της OMEP η
οποία θα πραγματοποιηθεί στoν
Παναμά από τις 24 έως τις 26 Ιουλίου 2019. Οι νικητές των βραβείων θα κληθούν
επίσης να παρουσιάσουν το έργο τους κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου. Τα έργα που
θα κερδίσουν θα αναρτηθούν στον παγκόσμιο ιστότοπο της OMEP και/ή στην τράπεζα
πόρων του ESD (Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη). Ως καταληκτική
ημερομηνία για την κατάθεση συμμετοχής στο διαγωνισμό έχει οριστεί η 15η
Μαρτίου 2019. Σχετικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
http://worldomep.org/index.php?hCode=ACTION_04_01_01
«Παιχνίδι
και Ανθεκτικότητα»
Η ανθεκτικότητα (δύναμη
ψυχής) είναι η ικανότητα του καθενός να ανταποκρίνεται καλά αντιμετωπίζοντας σημαντικές
πηγές στρες και να ανακύπτει από αποτυχίες. Για το παιδί ανθεκτικότητα σημαίνει
να είναι ικανό να χειρίζεται καταστάσεις αποτελεσματικά, να έχει πίστη στις
δικές του ικανότητες, να συνδέεται με στενούς δεσμούς με την οικογένεια, τους φίλους,
το σχολείο, να κατανοεί τη σημασία της προσωπικής συνεισφοράς, να αντιμετωπίζει
αποτελεσματικά το στρες και να ελέγχει τα αποτελέσματα των αποφάσεων του
(Ginsburg & Jablow, 2015). Η OMEP καλεί τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν αντίστοιχες
συμπεριφορές, ικανότητες και δεξιότητες στους μαθητές, αναζητά και αναδεικνύει
παγκοσμίως καλές πρακτικές σχετικές με την ανθεκτικότητα.
Σχετικές
πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο
Παγκόσμιο
Πρόγραμμα «Πλύσιμο από την αρχή»
Η πρωτοβουλία αφορά στην υλοποίηση δράσεων
με στόχο την ανάπτυξη πρακτικών και δεξιοτήτων επαρκούς πλυσίματος των χεριών
στο νηπιαγωγείο και σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Η πρωτοβουλία μπορεί
να συνδυαστεί με τον εορτασμό της Παγκόσμιας
Ημέρας Πλυσίματος Χεριών. Μπορείτε να βρείτε ορισμένες προτάσεις-κλειδιά
για την ανάπτυξη σχετικών δραστηριοτήτων στον παρακάτω σύνδεσμο
http://worldomep.org/index.php?hCode=ACTION_04_03_01
«Εορτασμός Ειδικών Ημερών»
|
|
Ημέρα
Διεθνούς Ειρήνης
|
21
Σεπτεμβρίου
|
Παγκόσμια
Ημέρα Δασκάλου
|
5 Οκτωβρίου
|
Παγκόσμια Ημέρα Πλυσίματος
Χεριών
|
15 Οκτωβρίου
|
Ημέρα των
Παιδιών του Κόσμου
|
20 Νοεμβρίου
|
Ημέρα
Παιχνιδιού
|
28 Μαΐου
|
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
Στα εργαστήρια
συμμετέχει περιορισμένος αριθμός ατόμων και επομένως είναι υποχρεωτική η
δήλωση συμμετοχής. Προτεραιότητα
έχουν τα μέλη του Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ και, εφόσον υπάρχουν κενές
θέσεις, μπορούν να συμμετάσχουν και μη μέλη. Για ορισμένα εργαστήρια, υπάρχει
οικονομική συμμετοχή ανάλογα με τις απαιτήσεις της οργάνωσης ή τα έξοδα
υλοποίησης. Σε αυτήν την περίπτωση, προβλέπεται έκπτωση για τα μέλη. Η
δήλωση συμμετοχής στα εργαστήρια πραγματοποιείται τηλεφωνικά στα νούμερα που
ανακοινώνονται κάθε φορά ή στις εκδηλώσεις που προηγούνται των εργαστηρίων.
Στις εκδηλώσεις του Παραρτήματος θα δίνονται βεβαιώσεις συμμετοχής.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο
του Παραρτήματος Πάτρας της ΟΜΕΡ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου